tisdag 10 oktober 2017

en vanlig dag

Idag blir det bildbomb.
Jag och valpisarna inte minst ett gäng av de stora har mest legat på
golvet idag, Ni förstår nog varför kvaliten är som den
är på vissa bilder, då jag får mycket hjälp.
Låt mig presentera Danie blivande fotograf assistent 
Så här ser det ut när man sitter på golvet .
Har man tur kan man få en puss också
Mamma och extramamma Fidelie!

rätt glada i varandra de också.
JoJo är den allra bästa lektanten och väldigt tålig.
Lite bett och örondrag från Danie är inget som bekymrar henne.
Chara och Dumbo i vild brottningsmatch

Mamma ska då ha nästan i blöt i allt,

Det är jag som är Danie,

Dumbo det är jag den flyyyyygande valpen!

Chara mammamyser

Sen har vi varit ute på altanen och luftat oss.
Vi fick INTE lov och bada så babymatte satte upp staket.
Tss tror hon inte vi kan simma???
Så ser jag någon komma tuggande på något och snabbt som 
ögat dyker under hyllan. Var ju självklart Danie som hittat ett löv hon skulle provsmaka.
 På tal om provsmaka,
igår kräktes Mio upp mat till dem inne i hagen. Om det var med medvetet ( ett urbeteende
vissa tikar fortfarande har kvar) eller omedvetet vet jag inte MEN
helt plötsligt blev det ett fasligt tjatter i hagen.
Husse hade ju varit snäll och delat med sig av både ris och stek
i hundmatsskålen och det var det som kom.
Kan säga att DET gillade dem. Och jag torkade givetvis upp så mycket jag 
bara hann men de är snabba;) Inga dåliga magar hos någon idag.
Även om den här mannen hittade på bus.
Han sprang in i tunneln och jag tänkte passa på att filma
men vad ser jag ??
Han sprang in för att bajsa!!!
Blyger eller???
Igår hade jag glömt att lägga foder i blöt och tänkte ger dem
lite torrt tills det andra hinner svälla.
Tror ni de vill ha uppblött mat nu??
När för nu är de stora .....tror de ;)
Danie gör precis som mamma Mio ligger ner och äter.
Får jag börja?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resume

`Tänk vad 8 veckor går fort. Inte längesedan jag gick här i spänd förväntan över vad som skulle  finnas i Mio`s mage, Ut tittade 3 ...