tisdag 29 augusti 2017

Dygn 4


De små växer så det knakar. Idag när jag skulle städa i lådan
tänkte jag att jag lägger de på en fäll på golvet.
Kan säga att de låg inte still längre. Att sådana här små
har sådan fart att ta sig runt.
Ingen tvekan att killen är röd!Nos och trampdynor har blivit kolsvarta.


Tjej nummer 1. Den största av tjejerna.

men skiljer inte mycket. Härligt mörka i färgen är de båda.


Mio har haft problem med magen som inte velat stabilisera sig. Jag funderar såklart
på den där eländiga handsken men veterinären säger avvakta den kommer.
Magen kan ju vara i olag nu också av att hon håller rent efter de små, lite kräsen
i maten och har fått färskfoder. Ja det kan vara så mycket annat. Ger henne i allfall
prokolin så hoppas vi på bättring.
Hon är även lik sin mamma i att ha mycket avslag.
Så här torkas det golv i massor.
Jag var däremot mindre imponerad av att hon grävt upp min säng
för att gona ner sig. Den var inte vacker efter det.
Mio är trygg i mammarollen. Tar små turer ut till oss alltid med
ett öra till valprummet. JoJo är så nyfiken och hade tagit sig fram till
dörrhålet för att kika in . Då hörde jag ett dovt morrande . Mio låg i lådan och 
talade om att nu har du kommit för långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resume

`Tänk vad 8 veckor går fort. Inte längesedan jag gick här i spänd förväntan över vad som skulle  finnas i Mio`s mage, Ut tittade 3 ...