söndag 3 september 2017

Söndagen 3 sep

En stolt liten mamma!

Är så svårt att ta söte foton på de små för Mio 
kommer alltid och är i vägen.

Från fotot ovan till fotot nedan gick det inte många sekunder=)

Hon är så duktig på att hålla rent och  tvätta dem.
Många gånger är de helt blöta när man kommer.


Ni ser hon gömmer dem väl

Du och jag brossan.


Lovar att det finns inget härligare ljud än att höra små valpar dia.

Det dröjer inte länge nu innan de öppnar ögonen.
Charlie har nästan små springor.

De har även börjat balansera på sina ben.
Vingligt och såklart är det ju inte lätt när man inte ser.

Men förundras ständigt hur snabbt det går.

De är så söta och luktar så gott. 
Jag brukar krypa ner till dem och Mio
i valplådan bara för att mysa.
Mio har ju haft väldigt mycket avslag så har sedan några dagar
börjat ge henne hallonbladstabletter med mycket bra resultat.
Ger henne även tranbär då hon kissat väldigt mycket och ofta.
Lätt att få UVI efter en förlossning även det med bra resultat.
Idel naturläkemedel vilket jag gillar . Inget som
påverkar valparna negativt.
Tror jag skrivit det innan men är så stolt över min Mio
som axlat moderskapet så naturligt.
Hon är så trygg i sin roll och i vår flock. Hon går ut och in
i valprummet som hon vill. Tillåter JoJo flukta i dörrhålet ,jag
även Fidelie har varit framme. Men varken jag eller hon vill ha 
några andra hundar inne i valprummet, det är hennes rum och plats.
Imorse ville hon komma upp i sängen till mig. Som hon njöt av
att vara den som blev ompysslad. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resume

`Tänk vad 8 veckor går fort. Inte längesedan jag gick här i spänd förväntan över vad som skulle  finnas i Mio`s mage, Ut tittade 3 ...