lördag 8 juli 2017

2 v ev dräktighet

bröstkorg  61 cm
midja 52 cm
vikt 15,12 kg


Nu har jag bokat ultraljud. Långa dagar tills det blir dags.
Bröstvårtorna lite större och rosa.
Tycker  hon dragit sig undan lite de senaste dagarna.
Inte velat ligga i en stor hög med de andra utan velat mysa själv med mig.
Samtidigt har jag alltid Mio i hälarna , hon och JoJo är de två som ständigt
vill vara där jag är. Behöver jag ens skriva hur lyckliga de två var nu när jag flyttat 
tillbaks till sovrummet efter att Signe flyttat?
Såklart är det alldeles för tidigt att våga gissa.
Men idag gläds vi  åt pappa Pysen`s framgångar i Tvååker,




Vecka 1, 2 och 3 
Ungefär 8-9 dygn efter befruktningen finns i äggledaren en cellklump kallad morula innehållande 16 - 32 celler.
De första befruktade äggen inväntar de övriga, så när äggen vandrar ner genom äggledaren till livmodern, kommer
alla att ha samma ålder.
Nervandringen tar 10 -14 dygn.
Väl i livmodern fördelar de blivande fostren sig i livmodern och 17-21 dygn efter befruktning fäster de sig i livmoderväggen och en moderkaka utvecklas. Moderkakan går som ett bälte runt fostret.
Genom moderkakan tillför tiken de näringsämnen som fostret skall använda i den kommande utvecklingen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resume

`Tänk vad 8 veckor går fort. Inte längesedan jag gick här i spänd förväntan över vad som skulle  finnas i Mio`s mage, Ut tittade 3 ...