tisdag 12 september 2017

Lilla Danie




Igår kväll när jag hade den dagliga besiktningen av de små. Dvs tar upp dem och går igenom dem
riktigt. Inte bara sitter och njuter av dem vid kanten och kelar dem.
Upptäckte jag att Danie`s öga hade "klistrat " igen. Tvättade rent 
men kände att får nog ringa vetten för säkerhetsskull. Ja jag är en hönsmamma
med policyn hellre en gång för mycket än för lite. Eftersom det rörde sig
om ögon som såklart är känsligt ville de jag skulle komma in med den lilla.
Hade ingen lust att sitta i väntrummet på djursjukhuset med en liten valp vilket jag sa.
De var mycket tillmötesgående och sa vi ringer när det börjar bli er tur.
Det kalla jag service. Packade ner lillan som ni ser och ja hon tyckte det inte var
något konstigt alls. Mio och syskonen fick stanna hemma då vi bara har 10 min in och att jag 
visste det skulle gå fort. Hon hade ingen skada på hornhinnan vilket är väldigt enkelt att få av en vass liten klo från ett syskon. Veterinären bedömde det som en vanlig ögoninflammation men för att vara på den säkra sidan fick hon ögondroppar . Så nu tvättar vi och droppar och hon är jättefin i ögat igen.
I sju dagar ska vi hålla på och på fredag ska vi prata med veterinären igen. Som för övrigt visade sig vara en gammal klasskompis till mig. Känns skönt och tryggt att kolla upp saker ordentligt.
Personalen på djursjukhuset sa skamset när jag skulle betala att nu blir det jouravgift på 760 kr extra.
Jag svarade bara allt räknas inte i pengar.
 så här pigg är hon idag: bus med brossan när jag städar lådan.
Men han är liten morsgris och vill till mamma ;)

fler filmer från ikväll:

hör ni en hund som gnäller i bakgrunden är det Caspian som tycker det är världens orättvisa att inte få komma in och rulla sig i soffan när man precis varit ute i regnet.

Har lagt in några leksaker i lådan nu när jag städade.
Ska bli spännande och se vad de gillar dem !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resume

`Tänk vad 8 veckor går fort. Inte längesedan jag gick här i spänd förväntan över vad som skulle  finnas i Mio`s mage, Ut tittade 3 ...